Listing 1 - 10 of 394 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Informatiemanagement introduceert de student in dit dynamische vakgebied, dat zich bevindt op het kruispunt van informatiekunde, bedrijfskunde, management en marketing. In deze tweede, geactualiseerde editie wordt eerst beschreven wie de kenniswerker is, wat zijn functie is in de organisatie en hoe de omgeving de rol van ICT in de organisatie beïnvloedt. Het sturen en beheersen van informatiestromen en de achterliggende technologie komen vervolgens aan bod. Ten slotte staan het belang van innovatie en verandermanagement centraal.
bedrijfsleer --- Organization theory --- planning
Choose an application
Radiostations hebben nieuwe mogelijkheden gekregen door de komst van digitale kanalen. Voor bevlogen radiovakmensen betekent dit een grote uitdaging! Radiomanagement biedt een compleet en actueel overzicht van de organisatie en structuur van de radiobranche. Dit wordt besproken vanuit verschillende perspectieven: commercieel, juridisch, financieel, technisch, creatief en productioneel. De managementfuncties in het werkveld - landelijk, regionaal, publiek en commercieel - komen uitgebreid aan bod. Ook wordt ingegaan op de luisteraar (de radioconsument). Dit basisboek is geschreven voor hbo-studenten, beginnend beroepsbeoefenaren, vrijwilligers bij radio-omroepen en alle radiofanaten die graag willen weten hoe deze industrie functioneert. Inleiding 1 Werkveld 2 Commercieel perspectief 3 Creatief perspectief 4 Organisatorisch perspectief 5 Technisch perspectief 6 Radiomanagers 7 Netwerken en relatiebeheer 8 Consument Slotwoord Noten Bijlagen
Telecommunication services --- Organization theory --- Radio --- Radio.
Choose an application
This book deals with the process that leads to innovations. It provides an overall method for innovating in companies. As the method originated in Delft, it is called The Delft Innovation Method, and it consists of five interconnected elements: 1) a general model of the corporate innovation process; 2) a facilitative leadership style; 3) a diversely composed innovation team; 4) the use of creative techniques; and 5) the connection of the company to the external world. The Delft Innovation Method is written in a basic style with clarifying examples and illustrations. It starts a learning process on corporate product- and service-innovation. The metaphor of going on an 'innovation country tour of discovery' is used for structuring the book. It offers a general description of the future innovation country, a detailed roadmap of that country, and details are given about how to organize for this trip and how to find fellow travelers.
Product strategy --- Organization theory --- Technological innovations --- Management.
Choose an application
Een opgeruimd huis én een opgeruimd hoofd aan de hand van haalbare stappenplannen en praktische tipsSara Van Wesenbeeck is dé organizing specialist van de Lage Landen
Opruimen. --- Organization --- Management --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
Organisaties doen werken is een oriënterend handboek dat inzicht biedt in het managen van organisaties. Om een organisatie te leiden, analyseren of adviseren, is het van cruciaal belang om de werking van organisaties, de dynamiek van groepen en het gedrag van mensen te begrijpen. Daarom neemt dit werk organisatiemanagement grondig onder de loep aan de hand van analyses, cases, inzichten en evidence, en dit telkens op drie niveaus: het organisatie-, het groeps- en het individuele niveau. Dankzij de vergaarde kennis kan de lezer kritisch leren omgaan met evoluerende organisaties in een volatiele arbeidsmarkt. Maatschappelijke en organisationele ontwikkelingen, zoals technologische veranderingen, diversiteit, vergrijzing, een steeds competitievere arbeidsmarkt en de nadruk op output, efficiëntie en effectiviteit, maken de analyse van hedendaagse organisaties uitdagend maar ook bijzonder interessant. Zowel de basisconcepten als de actuele inzichten in management komen in dit handboek aan bod. Door die veelzijdigheid leert de lezer uiteindelijk zelf reflecteren over organisatiemanagement en de nieuwe ontwikkelingen binnen dit veranderlijke domein. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/organisaties-doen-werken-1
Organisatieleer --- Management --- organisatieleer --- 005.7 --- Sociology of organization --- Organization theory --- bedrijfsleer --- Organisaties, verandering --- Organisatieleer.
Choose an application
Semco is in Brazilië het meest geliefde bedrijf om voor te werken: zonder vaste werktijden en andere verplichtingen, zoals bedrijfskleding. Velen bepalen zelf hoeveel ze verdienen, werknemers kiezen en beoordelen zelf hun baas, financiële informatie is beschikbaar voor iedereen – en er wordt winst gemaakt, veel winst. Bij Semco werken ze in Semco-stijl: een nieuwe menselijke, productieve, stimulerende en in alle opzichten lonende manier van werken. Semco-stijl inspireert en daagt uit tot een nieuwe manier van werken. Ondernemer en bestsellerauteur Ricardo Semler lapt alle conventionele regels van organisaties aan zijn laars. En met succes. Hij is de auteur van Semco-stijl en Het weekend van zeven dagen, en boven alles president-directeur van het succesvolle Semco S/A, wereldwijd beroemd om zijn ongebruikelijke werkomgeving.
Business management --- organisatiemodellen --- bedrijfskunde --- organisatiecultuur --- Organization theory --- management
Choose an application
In dit boek richten de drie auteurs zich op aspecten van samenwerken. Terecht stellen zij dat vooral grotere organisaties in de dagelijkse praktijk te maken hebben met (tal van) andere organisaties. Je niet bemoeien met hetgeen er zich buiten de eigen organisatie plaatsvindt, staat gelijk aan isolement. Maar hoe vind je de juiste partners waarmee samengewerkt kán worden? Zijn de beoogde partners wel deskundig en betrouwbaar? Deze en vele andere relevante vragen worden beantwoord in dit werk: positie kiezen, spelregels, functioneel, verkennend of ondernemend samenwerken, ambitieniveau, strategie, deskundigheid enz. Het boek bevat bruikbare aanwijzingen en invalshoeken, o.a. aan de hand van praktijkvoorbeelden. Belangrijk zijn ook aanwijzingen hoe veranderingsprocessen te bewerkstelligen en managers bewust te maken van de noodzaak tot samenwerken. In beginsel geen gemakkelijk boek, maar voor grote organisaties van groot belang. Behalve voor grotere ondernemers is dit boek ook nuttig voor studerenden in organisatie- en bedrijfskunde. - R.J. Blom
#SBIB:35H300 --- Organisatieleer: algemene werken --- 65.01 --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- samenwerkingsverbanden --- Sociology of organization --- bedrijfsleer --- Organization theory --- Ondernemingen --- Organisatie.
Choose an application
Wat maakt een bedrijf echt volwassen ?Vandaag gedragen industriële organisaties zich nog al te vaak als pubers. Ze zijn log, statisch, te creatief met te weinig focus, en te gericht op zichzelf eerder dan op de dynamische, complexe buitenwereld.Via de uitbouw van het fictieve bedrijf Taste4U gaat dit boek zo op zoek naar manieren om in een steeds sneller veranderende en onvoorspelbare bedrijfswereld, een echte volwassen bedrijfsstructuur en -cultuur op te zetten.De puberende leider is een realistische bedrijfskroniek die aantoont hoe jouw bedrijf wendbaar en efficiënt kan werken. Daarbij speelt de omgang met de Leancultuur een grote rol: echte Lean zoekt niet naar gestandaardiseerde eenheidsworst, maar helpt je bij een juiste aanpak om de nodige waarde te creëren voor je klant en de concurrentie achterwege te laten.Bron : http://www.lannoocampus.be
Organisatieleer. --- Organisatieleer --- Organisatiemanagement --- Lean management --- Organization --- Management --- Organizational effectiveness --- Lean
Choose an application
Robbins's Organizational Behavior continues to set the standard for textbooks in the discipline, making current, relevant topics come alive through an angaging writing style, cutting-edge content, and intuitive pedagogy. For over four deades, this book has been hailed for its balanced, discerning perspective on the most importent current issues facing organizations, managers, and employees. Thoroughly revised to include the most current business events and research in organizational behavior worldwide, this Updated Eighteenth Edition also includes a range of features that will strengthen students' understanding of the subject and prepare them for their future careers.
Organizational behavior --- Behavior in organizations --- Management --- Organization --- Psychology, Industrial --- Social psychology --- 65.01 --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Business policy --- Industrial psychology --- Theory and practice of organization.
Choose an application
Handboek Organisatie en Management is al jaren het meest gebruikte boek binnen het hoger onderwijs op gebied van Organisatie en Management. Daarnaast wordt het in een groot aantal bedrijfs- en managementopleidingen gebruikt en hanteren veel managers het als een hulpmiddel in de praktijk. Het biedt een interactieve en praktijkgerichte inleiding op het vakgebied. De theorie wordt helder uitgelegd aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. Het boek bestaat uit drie delen: Omgeving en Organisatie - Mensen en Organisatie - Structuur en Organisatie
Organization theory --- management --- bedrijfsleer --- Management --- Organisatieleer --- Organisatie en Management.
Listing 1 - 10 of 394 | << page >> |
Sort by
|